KLART DU KAN!

Update: | ✝ Publicerat i Personliga tips
Tänkte dela med mig om lite tips här :) För flera år sedan var jag väldigt deprimerad och jag hade nog inte 1 % självförtroende skulle jag tro så av min psykolog som jag hade då fick jag några tips av, som jag tänkte dela med mig av :)
Sju enkla tips och idéer!

1. Prata bara i positiva termer om dig själv! 
När du tänker att du inte kan, säg "jag har inte kunnat det här tidigare". Syftet med detta är att undvika att dina svagheter blir en del av din personlighet, istället för något som kan förbättras!
2. Beröm dig själv när du gör bra saker!
Du gör en massa bra saker. eller hur vah?!
3. Anta utmaningar!
Tänj på gränserna för det du trodde att du skulle klara av och du växer som person och då ökar ditt självförtroende!
4. Träna!
Träning gör att självförtroendet ökar. Det ger också bättre kroppshållning, och kropp och sinne hör liksom ihop ju!
5. Påminn dig om allt du redan lyckats med!
Du har redan gjort många bra saker i ditt liv, saker som inte vem som helst skulle klara av. Skriv ned minst fem saker du redan uppnått och som du är stolt över!
6. Ifrågasätt gamla bilder och värderingar!
Har ni i er släkt inget läshuvud? Struntprat! Fråga dig själv: "Vad går jag omkring och tror om mig själv som kanske inte stämmer?"
7. Ha rätt umgängeskrets!
Umgås med personer som lyfter dig, inte bryter ner dig! Vi blir påverkas mer än vi tror av dem vi dagligen hänger med!
Olivia
Skrivet den:

Bra tips!

Svar: Jo, de kan komma till användning någon gång :)
Josefin Ohlsson