Bullskit med genvägar ang viktminskning

Update: | ✝ Publicerat i Josefins del
Något som jag stör mig ganska mycket på när det gäller att folk vill gå ned i vikt är att några faktiskt tror att det finns genvägar! Come on! Vad tror ni? Det finns en fb sida som handlar om sådant, köpa tabletter som gör att man går ned i vikt! Och det skrämmande är faktiskt att en del går på det!
Seriöst, tror ni att det finns tabletter som gör att ni går ned i vikt utan att lyfta ett finger? Att gå ned i vikt handlar om att göra om sitt liv, att ändra sina kostvanor till det nyttiga och tänka på vad man stoppar i sig. Sedan handlar det faktiskt också om att man måste ut och röra på sig, man måste förbränna fett för att gå ned i vikt.
 
För ett bra tag sedan läste jag eller mannen om en artikel, den såkallad vikingadieten. Den ska vara bäst för kroppen över huvudtaget, om man vill gå ned eller bara leva hälsosamt. Maten består mycket av grönt, rotfrukter och kött. Jag kör inte på olika former av dieter för att gå ned i vikt. Jag håller mig till enbart hälsosam mat som kroppen är i behov av! Inga soppdieter eller svältdieter. Viktnedgången isf gå sakta men hellre det än att kroppen inte ska må bra!
Sedan finns det ett annat alternativ som jag faktiskt tycker att det är bra och det är såkallad den magoperationen, har man på alla sätt försökt att gå ned i vikt med att hålla den hälsosamma kosten, motionera och träna men ändå inte lyckas så ska det erbjudas. Min mamma har genomgått en sådan operation, när hon ville gå ned i vikt så lyckades hon bara några kg men sedan gick hon upp mer än vad hon gick ned..det blev som en jojjo, även om hon åt hälsosamt, hon ställde sig på kö för en operation för att förminska magsäcken och korta av tarmarna. Av den operation har det troligen räddat mammas liv, av den operationen gick hon ned 60 kg!

Var bara tvungen att skriva av mig lite :)