Vintertid nu då

Update: | ✝ Publicerat i Mammans/fruns vardagsbabbel
 
Morn morn på er! Då var det söndag, satan vad fort helgen gick! Igår var det en riktig städardag för familjen, dammade, fix med blommorna, fixade och donade, skakade mattor och dammsög alla vrå i huset. Sedan blev det en tur till ICA och handlade.
Nu är det söndag, grått och trist väder ute idag så har en tanke på att tvättmaskinen ska få arbeta idag. Men iaf så blir det nog en lugn och fin mysdag inomhus, jag har ingen större lust att dra ut med familjen i detta rugga höstväder..
Morgonen började mysigt iaf, blev risgrynsgröt, mackor, varm choklad och film i köket! Dagen kunde ju inte börja bättre! Nu sitter jag i köket och försöker piggna till, ska fixa kaffe om en liten stund. Ongarna leker för fullt nu i köket, när jag väntade Gustaf så trodde jag seriöst att dagarna skulle bli enormt mycket att göra men Saga hjälper till, hon leker med Gustaf så vi får verkligen "avlastning". Gustaf älskar när Saga spexar och gör sig till, Gustaf skrattar så han knappt kan andas haha!

Ne, nu ska jag fixa mig lite kaffe så jag blir en människa på riktigt :)! Ha en bra start på denna söndag!