Slag på käften!

Update: | ✝ Publicerat i Josefins del
Nu får det tas lite nypa salt här!!!

Något som jag riktigt kan bli förbannad på är hur vuxna är mot sina barn! Kollade en bloggare innan idag och hon hade lagt ut fullt med bilder på små barn som var helt uppsminkade, modeklädda och allt och det som också var skrämmande var att hon ville göra sina barn sådär!! Ungarna var inte ens 5 år!
Var har tiden tagit vägen som barn får vara barn? Utan att tänka på mode, smink och vikthets? Redan i tidig ålder visas det till barn hur man ska se ut! Mullighet får inte existera verkar det som och skräckexemplaret var en annan bloggare som jag nu har slutat att läsa på grund av hennes idiotiska inlägg, hon skulle absolut överväga adoption om hennes barn inte skulle banta om de var mulliga, hon vill inte ha mulliga eller som hon uttrycker "feta" barn! Skamligt! Sådant borde socialen hålla koll på med för det kan vara lika illa som barn som far illa (inom vissa gränser!!)
När jag själv var unge så tänkte jag aldrig på smink, kroppshets, mode m.m. det kom inte förrän vid högstadiet! Personligen tycker jag det är för jävligt att föräldrar utsätter sina barn för något sådant, skulle fan inte tveka om att slå till på käften om det för jag tycker att det är helt sinnessjukt!
Vad ger det för signaler till sina egna barn? Det visar ju att de duger inte som de är om de ska läras hur man sminkas! Och sedan något annat då, SKÖNHETSTÄVLINGAR för ungar? Seriöst, var fan är samhället påväg?! Jag klarar inte av att se sådana program för då går jag bokstavligen i taket av ilska! Borde det inte finnas åldersgräns?! Tycker seriöst synd om ungarna i de situationer! Jag kan babbla i all tid om detta men för att hålla en ganska så bra ton här så väljer jag att sluta diskutera om detta nu, innan det fullständigt spårar ur!
 
Aldrig i hela mitt liv att jag skulle utsätta Saga för något sådant! Jag hoppas hon väntar så länge som möjlig med sådant trams, vet att sådant kommer säkert att bli men jag vill lära henne rätt, att man behöver inte kleta in skit i ansiktet för att man ska vara vacker!
Jag ska göra allt jag kan för att mina barn ska vara starka psykiskt! De ska fan inte acceptera skit! Och hör jag det allra minsta om att ungarna blir utsatta för något så kan jag tala om att det kommer ta hus i helvete! Inget ska sopas under mattan!
 
Sorry för mitt sura inlägg, behövde skriva av mig lite av min frustration!