Skit system!

Update: | ✝ Publicerat i Josefins del
Är det inte sjukt att det kostar skjortan att vaccinera sig mot livmoderhalscancer?! I Stockholms län är det kostnadsfritt tills man är 27 (tror det var det), men dock är det den enda län i Sverige som har det just kostnadsfritt... jag bland annat vaccinerade mig inte för det när jag var i den åldern, den informationen mådde mig aldrig eller om jag ej var intresserad men iaf så skulle jag kolla hur dyrt det var med de sprutorna, andra vaccinationer ligger runt 500 kr så tänkte att det gör detta med säkert men här i Dalarna så ligger priset på 4700 kr!! Seriöst!

Vad gör skillnaden med att man bor i Stockholms län eller någon annan län?! Varför är det inte gratis över hela Sverige, och så skriks det om att tjejer/kvinnor ska vaccinera sig mot livmoderhalscancer (?), bra att de som har råd att göra det men de som faktiskt inte har råd med det då? Vad ska vi göra åt det?! Stör mig fruktansvärt på dessa indelade samhällsklasserna!
Jag kände, eller kände och kände..jag hann aldrig träffa henne men hon finns alltid hos oss, hon fick livmoderhalscancer, och tyvärr förlorade hon kampen efter år av kämpande ♥ Efter jag hörde om det har jag alltid velat att vaccinera mig mot det men var får man pengarna ifrån?! Gå på gatan? Råna? Tigga? Låna? Alla ska faktiskt ha råd till ett sådant viktigt skydd! Alla kvinnor ska faktiskt ha rätt och kunna vaccinera sig utan att man ska leva på svältgränsen för att man vill ha ett livsviktig skydd? IDIOTI, idiotiska system!