1 oktober

Update: | ✝ Publicerat i Mammans/fruns vardagsbabbel
 
 
1e oktober, då är väl sommaren verkligen över för detta år..? Mörkret kommer fort om kvällarna nu, redan innan halv 8 är det mörkt ute! Men jag känner ingen större deppande för det om jag ska vara ärlig, tycker om årstiderna vi har om vi bortser från regn :)!

Denna dag har vi fått gjort enorm mycket, hela kroppen värker nu efter all slit vi har gjort! Klippte gräset idag, varit väldigt lat med det så det har växt i ca en månads tid men idag var det dags, fram med åbäket och började. Undrade vad grannarna tänkte haha..liksom alla har slutat för året att klippa men vi klipper (?) haha! Jaja, vi är skåningar så vi är lite ringrostiga när det gäller dalaklimat haha!
Sedan har min käre make beställt ved i stora lass! Över 2 kub blev det och det var bara att hugga i! Fram med 4 flyttlådor, tack gode gud kom mamma förbi med våra huliganer (vi har även hunnit med avlastning) och då tog det fart i det hela, jag och mamma plockade och slet som djur i släpet medan maken bar in allt! Avslutet blev bäst, kaffe och kanelbullar! Ungarna fick chokladmjölk och bullar!
Nu så sker det inte mycket, ungarna sover för natten och jag har precis druckit kaffe. Maken ska iväg och köpa tändvätska för det har vi helt glömt att fixa idag!
Känner av en tidig nattning på mamma i huset! Tjohej!