Vilken stressmorgon...

Update: | ✝ Publicerat i Saga 3-4 år

Välkommen denna fredag!

Blir en lugn dag, Saga har återigen åkt på migrän så hon är helt off! Hon har t.o.m. sovit på dagen och tro mig, det är fan ovanligt! Stackarn med fick duscha innan 7 imorse...jag och Gustaf myste i soffan och så kommer Saga ut från sitt rum, först fattade jag inte riktigt vad hon hade "gjort", ungen var nedkletad från hår till knäna! Sedan kopplade det att Saga hade spytt inatt, och hon hade antagligen inte märkt det och sovit i det. Halva kudden och täcket var nedkletat.. Man kunde tro att hon hade ätit ärtsoppa i sängen för det såg exakt ut som det!!! Gustaf sov i soffan, så in med Saga i duschen, tvätta ren henne, på med nya kläder, bädda om henne i soffan, tvätta kudde och täcket, öppna fönstret och vädra och fytt i katten vad kallt det var ute!! Hela lägenheten blev kallt men efter jag stängde fönstret kom värmen fort! Sedan gick jag in till Ola för att väcka honom, hör ett jävla smäll i köket, då börjar Saga drämma bakhuvudet i golvet och självklart "välkommen migrän, du kom precis lagomt!" Eftersom Saga inte riktigt kan prata än, så när hon har ont kommunicerar hon med att slå sig på det stället, ju mer ont det gör..desto hårdare slår hon sig..men det börjar komma meningar och ord nu :)! Riktigt roligt det!! Ola kom upp, jag gjorde mig iordning för att handla lite! Blev lite krämer till Saga för något måste hon få i sig och vatten och jordgubbskrämen har hon fått behålla! Så nu sitter vi här i vardagsrummet, utslagna och trötta hela bunten! Ola spelar lite och Gustaf är helt inne i all rörelse vid tven, Saga sitter bredvid mig och dricker lite vatten och ser helt off ut! Hon kan nog somna vilken minut som helst!!