Ögonkontrollen

Update: | ✝ Publicerat i Gustaf 3-6 månader

Gustaf höll riktigt om mig när vi skulle gå ut från sjukhuset

Gömt mig inne i sovrummet, huvudvärk från helvetet tror jag att jag har fått!!! Men att gå upp 04 är fan inget hitt precis, men det var ett tvunget! Göra sig i ordning och sedan få upp Gustaf och åka in till Kristianstad för att kolla ena ögat. Han har en "lös" pupill, om man kan säga så :) Eftersom Gustaf var allt annat än nöjd på 1 månaderskollen så kollades det på sjukhuset för de har bättre grejer för sådant hehe! Så i med pupillvidgande lösning och sedan var det skrika och köra! Stackarn, jag höll på att bryta ihop när jag hörde hans skrik! Man riktigt hörde att han blev rädd. En sjuksköterksa höll honom, en annan höll om armarna och en annan samt ögonläkaren drog ned respektive upp ögonlocken så han kunde titta. Ville så gärna springa fram och dra han ur deras famnar! Men iaf så såg allt bra ut, han kollade "hela" ögat, mätte trycket osv och det var inga konstigheter! Sedan efter vi har flyttat så ska han på återkoll antingen till Falun eller Mora, vilket som nu blir närmare oss. De ska ta trycket en gång till och sedan ska det vara klart ♥ Ögat får ju inte utsättas för tryck men som läkaren sa, eftersom inget är fel i ögat är chansen väldigt liten att ett sådant tryck kommer men de ville bara ta det säkra för det osäkra och det tycker jag är bra! Gustaf ser som han ska, inget nedsatt syn eller blind på det ögat och det är ju väldigt skönt :)! Positiva nyheter!!

När allt var klart så fick jag äntligen honom i min famn och han kom sig till ro nästa direkt! I med mat i magen och sedan totaldeckade han i vagnen! På vägen hem hade han dock otur, eftersom han nu är väldigt ljuskänslig så kom ju självklart solen fram och jag fick nästan "gömma" honom i jackan pga ljuset! Så fort hem, dra ned draperierna i fönstrena och bara ha det gott! Gustaf är på väldigt bra humör efter denna dag, han ligger bredvid mig och småjollrar och kollar lite sådär konstigt på mig hehe, ser nog inte helt 100% bra än men detta kunde hålla i sig upp till ett dygn!