Irriterande och deprimerande..

Update: | ✝ Publicerat i Flytten till Dalarna, Josefins del
Ligger i sängen och har allmänt bloggtorka...men ändå så känner jag att jag vill skriva som fan, men om vad?! Denna dag har varit slappt, tycker att helgen har rusat förbi. Saga är helt återställd med magen och äter återigen som en häst, tur det för hon har gått ned lite i vikt..kläderna sitter rättså pösigt på henne. Våren känns så himla avlägsen, solen kom äntligen fram i morse! Helst molnfritt på himlen, men vad sker? Efter ett tag kommer molnen och solen försvinner för denna dag och det fina hade byts ut till snö..återigen börjar det snöa! Snart slutet av mars och det är svinkallt ute...irriterande och samtidigt deprimerande! Om en månad, exakt imorgon gör Saga sin sista dagisdag. Konstig känsla men på det positiva sidan, flytten känns allt närmare för nu vill vi bara ta vårat pick och pack och sticka för det finns inget här nu som håller oss kvar - bara dessa tre månader som man säger upp lägenheten. Jag längtar sönder mig till vi får avlastning, redan helgen efter vi har flyttat in får vi barnfritt. Jag älskar att vara mamma, men jag tror att alla föräldrar som skulle läsa detta fattar vad jag menar, vi behöver avlastning. Att vara förälder 24 timmar, dag ut och dag in, år efter år, helt utan avlastning är faktiskt jobbigt. Det finns ingen egentid med Ola, nu på kvällarna har vi börjat få tillbaka våra få timmar men vi vill kanske ut med på dagen. Jag skulle hemskt gärna vilja gå ut och äta och sedan dra på en kvällsbio...ne så nu vill vi snart kunna flytta, börja ett helt underbart liv i Dalarna. Börja få göra något! Har t.o.m. denna dag lämnat in intresseanmälan för två arbeten i våran kommande kommun inom vården :)! Så vi håller lite tummar på detta, tycker jag! Jag har svårt att enbart vara mammaledig, känner mig som i ett fängelse i min egna kropp. Jag har svårt med att bara gå här hemma, utan att göra något. Att hitta på något i denna by är inte mycket, ett litet fik, 2 pizzerior och en svindyr restaurang finns det.. Beklagar mitt bittra inlägg, vet inte riktigt vad det är med mig men känner mig smått vinterdeprimerad...! Vill ha lite värme nu så jag blir piggare, vill ut!!