Vilken nattning..

Update: | ✝ Publicerat i Gustaf 6-9 månader

Usch vilken nattning det blev idag för Gustafs del..fattade inte varför han skrek sig röd i ansiktet, inget dög för honom, flaskan totaldissade han direkt, innan flaskan ens hade nuddat läpparna!
Tröstade honom gång på gång, han lugnade ned sig men direkt när jag la honom i sin säng så startade gallskriket igen, han skrek sig seriöst sig röd i ansiktet. Han blev helt genomsvettig.. så jag lyfter han igen, klappar försiktigt på ryggen och nynnar för honom och då jävlar sprutar en spyfontän ut ur munnen på honom! Så kraftigt att jag inte ens får något på mig utan allt hamnade bakom mig på golvet!
Sen började han varva ned sig, troligen var det magont han hade för efter den gigantiska spyan så ville han ha mat. För att inte krångla allt för mycket med han så la jag madrassen på golvet så man kunde vända spjälsängen upp och ned, jag la mig bredvid honom och ammade för tänkte att det skulle nog vara lugnare för hans mage. Ville inte ge han välling för magen var kanske fortfarande orolig men iaf så somnade han nästan direkt.
 
Ibland kan jag bli extremt trött på allt som har med föräldrarollen att göra, det känns ju som det enda man gör om dagarna är att ge mat, byta blöjor, trösta, ge mat, byta blöjor, ge mat, byta blöjor och nattning. Känns så himla inrutat ibland. Men så kommer det som vänder, en kram eller en puss från Saga, en leende eller skratt från Gustaf så vänder de dåliga tankarna och man tycker sedan att det är så otroligt underbart att vara förälder men måste faktiskt erkänna att jag saknar ibland mitt gamla jag, att göra det som jag vill! Menmen, snart börjar Gustaf kunna ha barnvakt längre och då känns det lite lättare att vi får vara 100% barnfria, hade ju varit helt underbart att få ha sovmorgon och bara ligga i sängen och strosa, det är bara att glömma det nu. Gustaf är pigg som en mört direkt när han slår upp ögonen hehe!
 
Ne nu ska jag avnjuta mig ett glas vin och se en Wallanderfilm, Arvet får det bli! Så himla bra film :D!