Dag 1

Update: | ✝ Publicerat i Saga 3-4 år
 
Nu har vi kört igång riktigt med att Saga ska bli blöjfri om dagarna! Vädret är perfekt om det skulle ske olyckor, hon kan ju bara gå i trosorna när vi är hemma!
Det går iaf jättebra än så länge, sedan vid ca 14 har hon varit utan blöjor, har inte hänt några olyckor än så länge och hon har precis varit på toa och kissat, Ola hade frågat henne om hon behövde gå på toa och hon sa ja och då tog jag henne dit och hon kissade!
Strax efter det så kom Saga forande, "mamma, kissa!" så det blev illfärt in på toa, av med trosorna och hon kissade! Blev så glad att hon gjorde det, gränsen till tårar! Saga fick så mycket beröm så hon rodnade nästan ♥ Att vi har väntat så länge med att göra henne blöjfri var faktiskt för att jag har inte tyckt att hon har varit redo, samt att jag tycker att det är bäst att ta det på sommaren!
 
Min stora tös, går nu mot att bli blöjfri! Tycker att det var inte så länge sedan hon for ut inne på förlossningen! Åhh var tar denna tid vägen?! Snart är hon 3,5 år, seriöst går hon mot 4 år! Helt sinnessjukt var har dessa 3,5 åren tagit vägen?
Saga har utvecklas enormt på ett år nästan, trotsåldern har lagt sig på hyllan och hon har riktigt kommit igång med talet. Innan har vi trott att hon har varit sen i utvecklingen för hon fick ingen bra start med sitt tal men konstigt nog när Gustaf föddes så kom talet, det var som om det skulle vara någon pusch för henne!
En underbar dotter och en perfekt storasyster är hon, hon är så mån om Gustaf. Hon är nästan först på plats om Gustaf skulle gråta, hon älskar att ligga och gosa med honom i soffan. Hon blir så ledsen när jag t.ex. ska ge Gustaf mat och tar bort honom från henne! Jag tror absolut att de kommer få en mycket bra syskonrelation mellan varandra, Saga leker med honom hela tiden, Gustaf följer henne vart hon än går.
 
Dag 1 då, utan blöja! Det kommer ske olyckor, yes I know that! Men hoppas det kommer gå lätt :)! Har ni tips så dela med er!