BVC

Update: | ✝ Publicerat i Gustaf 6-9 månader
 
Idag har vi varit på BVC, hett som om jag var i öknen. Tog sin lilla tid att komma till vårdcentralen, en enda skylt och ligger utanför Vansbro. Inga gångavstånd eller något så man fick gå vid sidan av vägen och det var pirrigt kan jag säga, än så länge lånar jag en tvillingvagn så den är ganska så bred..
Väl hos BVC blev det en del snack, en helt underbar och go BVC-sköterska har vi fått :) Gustaf satt hos henne och riktigt stormtrivdes i famnen på henne!
Vi har verkligen en stor grabb nu, han ligger nu på 8,7 kg och är 72 cm lång. Full fart på honom när det var utvecklingskoll och det gick undan kan jag lova haha! Behöver inte komma tillbaka förrän det är 10 månaderskontrollen för målen på 8 månaderskontrollen kunde Gustaf redan :) Min stora grabb!!
Sedan blev det en del snack om Gustafs öga då, en remiss till sjukhuset i Falun. Eftersom jag har fått mer folk inne på bloggen så kanske ni inte känner till hela situationen.
Gustaf är född med en typ av missbildning i pupillen på högra ögat, den sitter inte fast utan den vandrar nedåt och sedan vandrar den tillbaka fast aldrig i mitten av ögat. Han har ingen nedsatt syn eller liknande, utan det är bara själva pupillen som inte har fäst sig. Egentligen skulle Gustaf till ögonläkaren förra månaden men BVC-sköterskan hade ingen tid förrän idag och man måste ju ha remiss när det gäller sådant.
 
Men annars gick det jättebra hos bvc! Inga konstigheter, en grabb som ligger före i sin utveckling!