Kluven i tankarna om trivsel..

Update: | ✝ Publicerat i Saga 2-3 år
Får snart ett sammanbrott på detta internet...telenor =telesnor! Är så förbannat trött att jag betalar så mycket för 4G och det krånglar 10 gånger så mer än när jag hade 3G!! Haft lite bloggtorka det senaste men tankarna har gått till annat. Vi har märkt en stor skillnad på Saga sen när hon började på dagiset i början av januari. Tyvärr inget positivt, vi är inne på att Saga inte alls mår bra på dagis. Varken jag eller Ola kan sätta fingret på vad det kan vara men vi märker av att Saga inte är den samma t.ex. fredag, lördag, söndag går dagarna jätte bra när hon är hemma. Maten går ned på morgon och kväll helt utan problem, en go och snäll tös är hon då MEN på måndagskvällen börjar det nattningen går trögt..vi får gå in och säga till flera gånger innan hon tillslut somnar. Efter första dagisdagen börjar hon här hemma med att vara uppkäftig, krångel med maten, slutar sköta magen tis-tors, mycket ledsen, ser sorgsen ut m.m. (kan rabbla på i evigheter)  detta är bara när hon är på dagis och sedan när hon är hemma de andra dagarna så är det inget sådant.. Sedan så fort hon ser personalen i byn så blir hon jätteledsen och skriker för fullt och sedan när de har gått blir hon på glatt humör igen (som om det inte hade hänt något). Att lämna Saga på dagis går hur bra som helst, men när vi hämtar henne slänger hon sig i famnen på oss och  rusar iväg. Innan har hon inte velat gå från dagis och vill alltid säga hejdå, men inte nu längre. Men priset blev nästan i veckan, Ola kommer lite tidigt till dagiset..Han kommer in på hennes avdelning, och då hör han hur hon storgråter. Tårarna sprutade, fullt med andra ungar runt och personalen hade inte koll på något. När Saga såg Ola så rusade hon och slängde sig i famnen på honom som "du räddade mig" Liksom Saga storgråter inte i onödan, den damen är tålig kan ni tro! När hon gråter så såå är det något! Jag vet inte, men får en känsla att det kunde varit bättre. Får en känsla att Saga inte har det bra på dagiset, vi brukar fråga hur hennes dag har varit och vi får ett kort svar " Den har varit bra, hon har inte skött magen.." Ska ta upp detta med BVC när jag ska dit med Gustaf, de har samma BVC-läkare. Känner att jag inte riktigt kan tro på dagispersonalen...men vill inte helt skylla på de heller. På Sagas avdelning är det ca 15 ungar och två personal.. Jag vet inte, känner mig enormt klyven. Saga är iaf hemma imorgon, tänkte ta med henne på öppen förskola för att se hur hon har det bland andra barn och hur hon är när vi kommer hem. Vi är inne på att flytta henne, antingen till en dagmamma eller ett annat dagis här i byn men jag sa innan idag till mannen att jag är beredd att pendla till grannbyn om det inte finns dagisplats här. Detta känns inte som trams att t.ex. Gustafs ankomst, väldigt konstigt att Saga är just sådär enbart tis-tors i veckorna... Ni får gärna lämna svar om ni känner igen detta.. Som sagt känner mig klyven med mina tankar..