Mammas troll

Update: | ✝ Publicerat i Saga 3-4 år

Tiden går alldeles för fort nu tycker jag! Saga har precis fyllt 3 och börjar verkligen bli en egen person, en personlighet växer fram! Envishet har hon från både mig och Ola, att Saga ofta ger upp innan hon ens har försökt är från lilla mig, stark vilja har vi hört sedan hon började på dagis när hon var 1 år. Den starka viljan har vi många gånger varit trötta på, hett temperament har hon fått från oss båda. Hon har precis lagt på hyllan sin lilla trotsperiod, kvittade om vi höjde rösten så log/skrattade hon, hon gjorde precis raka motsatsen till det hon skulle göra.. Nu är du som vanlig igen, glad och go tjej ♥ Familjens lilla clown! Saga bryr sig väldigt mycket om hur man mår, iaf Ola! Han får bara inte ligga på soffan och ta igen sig för då kommer "läkaren Ohlsson", hon blir väldigt oroligt då om Ola skulle vara dålig men det har sin anledning från slutet av förra året. Ola hade väldigt ont och gick på starka smärtstillande och Kåvepenin för en stor infektion och Saga var då under den tiden väldigt orolig för Ola, hon såg hur ont han hade det och hur medtagen han var av tabletterna  så det är inte konstigt att hon blir orolig när han vilar. Nu i några dagar har Saga visat tecken på att hon inte längre vill att vi byter blöja, det ska krånglas och hon blir hal som en ål men nu vet vi troligen varför..hon tycker det är pinsamt med blöjbyten, så snart ska vi påbörja uppdrag "Saga, blöjfri". Den dag har jag aldrig haft en tanke på måste jag erkänna! Jag behandlar henne fortfarande som en 1 åring, ibland har det hänt att Saga har fått ryta ifrån när jag daltar för mycket och det är bra, det får mig att inse för tillfället att Saga faktiskt inte är 1 år längre ♥

Mamma älskar dig Saga så oändligt mycket, även om du ibland kan få mig att jag vill slita av håret på mig själv ♥