Känsloperiod och mycket annat!

Update: | ✝ Publicerat i Saga 2-3 år, Svar på tal!
Vill bara börja med att skriva att självklart kan ni fråga vad som utan att be om ursäkt :) Fick en fråga om varför jag inte fotar Saga lika mycket som innan. Svaret är rättså enkelt faktiskt. Saga vill inte vara med på bild längre, hon visar tydligt med sitt kroppsspråk att hon inte vill och det respekterar jag. Saga gömmer ansiktet, springer ifrån eller ryter när jag försöker ta kort på henne. Ibland vill hon vara med men det är inte ofta och det är något som jag får respektera. Självklart försöker jag få kort på henne så man kan framkalla men lätt är det inte, det är nästan så att man får limma fast blöjorna och hålla fast ansiktet på henne! Självklart försöker jag skriva så mycket som möjligt om vad ungarna har för sig om dagarna, men oftast så sker det inte mycket för våran del och det kan ju inte vara roligt att läsa att "idag har Saga sett på film, idag har Saga varit på rummet" det blir så himlans enformit isf! Saga har lite upp och ned med hennes känslor nu, hon har t.ex. börjat att visa känslor när hon ser på film t.ex. i lejonkungen när Zimbas pappa dör så börjar Saga storgråta. Sedan är det det med dagiset med så är som det är, vi har sett mer blåmärken och rivmärken på Saga nu och det var droppen för oss..vi har fotograferat allt nu och när jag ska till BVC på måndag ska jag ta upp detta med Sagas BVC-läkare, behöver prata med någon om detta som kan sådant! Så det sker väldigt mycket just nu i Sagas liv, inte så mycket trots och svartsjuka mest att hon har kommit in i en känsloperiod och är väldigt "klängig" och vill vara med oss hela tiden och direkt när vi ber henne att hitta på något t.ex. att måla eller leka så börjar hon direkt att storgråta så hon vill gärna vara med oss, hela tiden! Värst vad jag skenade iväg med denna fråga, först frågan om varför Saga inte fotas lika mycket till att det slutar med Sagas känslor!