Ploppar ut hej vilt!!

Update: | ✝ Publicerat i Gustaf 6-9 månader
 
Helt underbart att kvällen är kommen, ungarna sover för natten. Lördagen har flögit förbi känns det som, inte mycket här skett heller för den delen men vi har knappt "vågat" göra det heller..Gustaf har verkligen varit i sitt ess de senaste dagarna men ack inte så konstigt, tänder som tittar ut i denna hetta! Igår kände jag tre tänder men nu är halva övermunnen helt spetsigt så mååånga tänder väljer att ploppa ut nu i denna värme. Humöret har pendlat som en berg och dalbana, han har blivit väldigt mammig och får knappt gå på toa menmen, man får tänka att det går över! Tack gode gud hade vi kvar smärtstillande från Sagas tid, hon fick sina tänder när vi var på semester i Norge och hon hade väldigt problem och ont av det så min mormor var räddaren i nöden och köpte smärtstillande för småbarn som får tänder, det hjälper med att bedöva lätt på tandköttet! Det har hjälp Gustaf väldigt mycket med det men sedan har han även fått glass i sig för han är som ett element i denna värme och pluset att tänderna ploppar ut!
 
En annan sak om Gustaf så har remissen kommit, återkoll på Falu lasarett.. jag är smått nervös för de dropparna som gör att man ser suddigt halva dagen, Gustaf blev helt förskräckt nästan, det riktigt skar i hjärtat på mig. Sist han var på kollen ville jag bara slå ned läkarna.. Usch det skar riktigt i mammahjärtat och jag själv började nästa gråta pga Gustaf rädsla ♥ Hoppas det blir lite mildare denna gång, men nu ska de "bara" kolla trycket i ögat samt hur pupillen reagerar mot ljus, sedan ska jag höra om solglasögon för honom. Han har väldigt svårt att vara ute om solen är stark..fan synd att våran barnvagn fortfarande är i Skåne, för den var väldigt bra för man kunde ändra styret på vagnen så man kunde undvika sol i ansiktet.