En månad kvar

Update: | ✝ Publicerat i Flytten till Dalarna

En månad kvar, en månad till vi kommer säga HEJDÅ SKÅNE! Tänka sig om en månad är vi helt uppe i flytt och städ, första flyttlasset blir av om några veckor. Vi ska försöka ta allt i två vändor!
Nu kliar det verkligen i att flytta, komma till ett hus igen! Har bett mamma att hålla koll på en symaskin till mig när vi kommer upp för gissa vem som skall börja sy? Åhh, jag har sådana planer, sängkläder, gardiner m.m.!! Sedan ska vi inte bara tala om inredning, dax att börja ta tag i mina gener som att börja tapetsera, min pappa var en väldigt duktig tapetserare och nu vill jag även själv lära mig, för jag vill inreda iaf vardagsrummet med att tapetsera m.m.! Sy snyga överdrag till sofforna vill jag med göra, helst i något mellan grå-svart!
 
Även om en månad är det tänkt att jag sticker med ungarna till mina gamla hemtrakter, Dalsland! Att vara full igång med flytt och städ är inte så passande för barnen så därför hade jag tänkt att åka upp dit i en veckas tid och hälsa på mina syskon och kompisar :)! Åhh vad jag saknar alla, min bror var här när Gustaf döptes men hann inte prata så mycket med de..
Flytten blir nästan på 60 mil, något som vi verkigen är i behov av..! För det första så trivs varken jag eller Ola i att bo i en lägenhet, för mycket väsen..! För det andra, man känner sig alltid att man har ögon i nacken - ute som inne..!
I vårat hus blir det perfekt, Saga kan springa ut när hon vill, det finns staket runt vårat hus och hon kommer t.o.m. få en sådan lekhus på tomten :)! Jag ska även börja plantera, allt från grönsaker till bär! Gångavstånd till centrum och detsamma till badhuset!
Har sådana drömmar nu, jag ska ordna barnvakt så ska jag och Saga ha en riktigt mor och dotter dag på badhuset. Bara jag och hon! Vi ser mer möjligheter med att flytta, här är vi helt ensamna nästan..kan inte heller få avlastning någon dag men flyttar vi närmare mamma så kan vi få avlastning, bara jag och Ola för en kväll och natt!

Hoppas sista tiden går snabbt, räknar dagar, timmar..!