Detta med julklappar!

Update: | ✝ Publicerat i Julen för la family
För Sagas del har vi kommit på mer till henne när hon fyller år än på julklappar. Har vi totalt glömt att även detta år ska vara jul ;)? Har checkat andras mammabloggar för att få lite tips och idéer men skallen min är totaltomt! Har lust att hon ska få något som är roligt i en längre tid samt på något sätt lärande! Självklart ska det inte vara för mycket lärande, herre gud, JULAFTON ju! Jag har kanske en liten idé med vad hon ska få :) Hon gillar verkligen att pyssla med små saker, hon är så pedantisk av sig och väääldigt noga av sig! Dockhus tror jag blir för plockigt just nu, det får nog vänta, men det finns ju sådan typ av dockhus fast för lagårdsdjur på landet :) Tror att det hade passat henne helt perfekt, att pyssla med sådant och få ta "hand om" något :)  Det känns så rätt nu när jag läser igenom det! Hade passat Saga helt perfekt!! Sedan blir det nog det tråkönskningarna, kläder! Hon växer så det knakar ju!!! Helt sinnessjukt vad stor hon har blivit över sommaren! Från storlek 86 innan sommaren till 98 nu! Sedan blir det nog annat smått och gott som Saga kommer få! För Krabatens del blir det ganska enkelt, det får nog bli sådant som h*n kan använda sig av längre fram! Kläder och sådant, har ju lite önskningar genom krabaten att ska få ett babygym som det hete :) H*n är ju bara ca en månad när det är jul så listan kan ju inte bli så lång precis haha! För Olas del börjar det bli klart! Eftersom han brukar checka denna blogg ( stenkoll ;) ) så kan man inte skriva precis som man vill, men kan ju passa på att reta honom lite så han får något att fundera på! Detta ska vara en bra start på hans dröm, som han har haft sen han var liten :) Sedan håller jag ständigt koll på internet efter en mycket speciell sak, rättare sagt två saker! Det gäller bara att vakta blocket och tradera ;)! Har diskuterat detta med min kära mor och hon höll verkligen med mig, detta ska vi verkligen försöka få igenom! Han är en som verkligen förtjänar detta! Han skulle säkert nu säga att jag själv skulle förtjäna detta, men jag tycker att han har gått igenom mer än mig så han ska få det riktigt perfekt :D! Sedan är det ju typiskt men han fyller EN vecka innan jul och det är ju skitenkel... har nog problem med att komma på till julklappar, och då ska det inplaneras födelsedagspresenter! Är det någon som vet om det finns kurser för förvirrade personer som inte vet vad de ska ge till sina nära och kära?!