Slänger snart in handduken!

Update: | ✝ Publicerat i Min andra graviditet
Snart slänger jag in handduken! Min rygg och höft tar bokstavligt talat död på mig! Känner mig som om jag sitter i ett fängelse, kroppslig fängelse! Skiter faktiskt i om folk tycker att jag klagar mycket, folk har inte samma smärta..jag har sedan innan haft ryggproblem och igår slog det priset fullständigt! Väldigt sällan jag gråter, men igår kväll hade jag så ont i höften och när jag skulle resa mig upp så vek sig benen fullständigt på mig och jag faller baklänges, tack gode gud att Ola var hemma. Höll bokstavligt talat på att ge upp, jag ville nästan ringa förlossningsavdelningen och böna och be om att bli igångsatt för min kropp orkar faktiskt inte mer! Men iaf, igår var jag hos barnmorskan. Allt såg så bra ut, blev ett litet ultraljud i 2D för hon kunde inte riktigt känns hur huvudet var placerat men så såg vi den stora krabaten i magen. Full aktiv som vanligt och även där såg allt så bra ut, hjärtat slog som vanligt :)! Har inte bebisen tittat ut innan den 5e december så blir det att åka in tidigt på morgonen in till Kristianstad och då blir det undersökningar om vilken metod av igångsättning som passar mig bäst och efter det så blir det att de startar mig! Känns pirrigt att nu finns det faktiskt ett datum, om krabaten inte tittar ut innan då! Men samtidigt är jag smått orolig med, hade faktiskt inte räknat med att bli igångsatt om det skulle bli. Tycker att jag har läst det jag ska om de olika metoderna, men på något känslomässigt sätt så känns det inte normalt! Jag vill gärna ha det så naturligt som möjligt, de smärtsamma sammandragningarna vill jag gärna att det ska starta hemma. Känslan att det ska vara på såsätt ger mig en mer trygghet eftersom jag har "upplevt" det en gång innan, men att bli igångsatt är något helt främmande. Vet inte vem i min närhet som t.ex. har blivit igångsatt så lite svårt att ställa frågor, vill helst inte googla det heller för med min tur så får jag väl informationer om skräcksenarium.. Jaja, får se vad som blir! Fick en ganska så kraftig förvärk för en liten stund sedan som även var lång. Kanske, kanske ♥ Hade varit lite häftigt om det skedde idag för idag skulle min morfar bli 70 år!